معرفی واحد طراحی مهندسی شرکت موج نیرو

تصویر ازمایشگاه واحد مهندسی و طراحی
درخت مهندسی طراحی

امور مهندسی و طراحی با مدیریت خانم مهندس سهرابی و شامل دو اداره طراحی و آزمایشگاه و طبق نمودار سازمانی فوق می باشد.

 

در راستای ارتقای هماهنگی و انسجام هر چه بیشتر مجموعه همکاران شرکت موج نیرو و به منظور تحقق اهداف عالی صنعت برق بر آن شدیم تا با گفتگو با همکاران واحدهای شرکت ، ضمن آشنایی با وظایف بخش های مختلف ، امکان تعامل و همراهی و همدلی مجموعه شرکت را فراهم آوریم . در اولین گفتگو سراغ همکاران پرتلاش واحد مهندسی و طراحی رفتیم و از مدیر این بخش خواستیم ضمن معرفی خود و همکاران به ارائه برنامه ها و عملکرد این واحد و چالش های پیش رو بپردازند :

اهم فعالیت های این امور

مهندسی و طراحی

  •  طراحی تمامی نقشه های فنی پروژه های نگهداری و تعمیرات و پروژه های نصب و اجرا از جمله CGR ، مسیر مخابراتی فرا منطقه ای کل کشور ، نقشه های تله متری، اسکادا، باتری خانه و اسناد مرتبط
  • همکاری در تهیه اسناد فنی مناقصات
  •  مدیریت دانش و جمع آوری دستورالعمل های فنی

  آزمایشگاه

  • تعمیر اکثر کارت ها و تجهیزات موجود در پست ها اعم از مخابراتی و تله متری

** لازم به یادآوری است شرکت موج نیرو پروژه های تعمیر و نگهداری انتقال برق منطقه ای تهران، توزیع تهران بزرگ، آبفای
تهران و پروژه های نفت و گاز و … را در سطح کشور بر عهده دارد و با توجه به تعداد زیاد پست ها، خرابی های زیادی به ویژه در
تابستان رخ میدهد و در نتیجه بخش آزمایشگاه با ترافیک کاری مواجه است.
** تمامی طراحی های مهندسی و اطلاعات فنی جمع آوری شده مناقصات در این واحد نگهداری میگردد

پای صحبت همکاران امور مهندسی و طراحی

 خانم سهرابی:

کارشناسی مهندسی فن آوری اطلاعات و از سال 1377 در شرکت موج نیرو مشغول بکار شده و بیست و پنج سال از عمرکاری خود را در پروژه نگهداری دیسپاچینگ SCC ( توانیر-مدیریت شبکه برق ایران) سپری کرده ام.
پس از پایان پروژه یاد شده، از فروردین 1403 در واحد مهندسی و طراحی به عنوان مدیر مشغول به کار شده به کار این واحد نیز علاقه مندم.
تشکر فراوان از تمامی همکاران زیر مجموعه خود دارم که با توجه به کثرت کارها، با تمام تلاش سعی در ارائه به موقع امور محوله داشته و همچنین در انتقال دانش به یکدیگر کوتاهی نمی نمایند، در مجموع با همکاری و همدلی دوستان، واحد مهندسی و طراحی و آزمایشگاه فضای کار خوبی دارد.
همچنین با تشکر از زحمات شبانه روزی تمامی همکاران نگهداری پروژه مرکز دیسپاچینگ ملی (SCC ) که سالیان متمادی با سربلندی مرکز یاد شده را به بهترین نحو ممکن نگهداری و توسعه داده و در تمام ادوار گذشته یک مرکز قوی و بدون نقص در سطح کشور ارائه دادند.
در ادامه از اساتیدی چون آقای مهندس علیرضا قاسمی و سرکار خانم مهندس نسرین قابچی که به بنده اسکادا و سیستم PN40 را آموزش داده و رفتارهای سازمانی و انسانی را از آنها یادگرفتم تشکر میکنم.
در نهایت از مدیر عامل محترم آقای دکتر کرمی و معاونت محترم نت آقای مهندس سنگ سفیدی که با اعتماد به بنده، راه را جهت اتخاذ تصمیمات منتهی به تغییرات بهینه هموار نموده و از تمامی همکاران مستقر در دفتر مرکزی شرکت که آشنایی با تک تک آنها موجب مسرت بنده گردیده است، تشکر فراوان می نمایم.

همکاران واحد مهندسی و طراحی

  • بیشترین کار واحد مهندسی، طراحی است، دریافت اطلاعات کامل و به موقع از سایر واحدها و برداشت فنی اطلاعات درست منجر به طراحی دقیق تری میشود.
  • برای سرعت بخشیدن به کار تعمیرات لازم است تجهیزات آزمایشگاه بروز رسانی شوند.
  • در بخش تعمیرات، خرابی ها غیرمنتظره و در تابستان به تعداد زیاد رخ میدهند و نمی توان انتظار داشت که رفع خرابی ها
    در کوتاه ترین زمان انجام پذیرد، از این رو همکاران با تمام قدرت در تعمیرات همکاری می کنند.
  •  لازم است در زمینه آموزش همکاران، برنامه ریزی مناسب تری صورت گیرد.

  سخن آخر
     با تشکر از زحمات مشاور مدیر عامل و روابط عمومی شرکت موج نیرو که زحمت برگزاری این نشست را متقبل شده و گامی نو در جهت شناساندن واحدهای مختلف شرکت موج نیرو برداشته اند.

واحد توسعه مهندسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *